Kaffe-Cola!

 

Er du koffein-junkie kommer du til å like denne.  Den er så enkel. Ikke bare er den lett å lage, men den er god også. De to ingrediensene nøytraliserer hverandre slik at drikken blir veldig rund og behagelig å drikke. Først tenkte jeg at jeg var blitt gal, men jeg måtte bare teste det, og det var godt!


Du trenger: 

Slik gjør du:

  1. Lag en espresso eller kompakt kaffe på din måte. La den kjøle seg ned, f.eks i isbad.
  2. Ha iskald cola i et glass med isbiter (ikke sukkerfri cola. Det blir ikke like godt!)
  3. Hell espresso over.
  4. press gjerne litt ingefær og ha i.

 

 

 

 

 

 

Jeg har ikke forsket meg frem til hva slags kaffe som passer best i denne drikken, men jeg forestiller meg at det er best med en lysbrent kaffe, og med smak av sjokolade og nøtter. Jeg brukte den kaffen jeg hadde for hånden, og jammen traff jeg blink på første forsøk. 

Ikke prøv å bytte ut colaen med sukkerfri cola. Det funker bare ikke. 

 

 

 

 

 

 

 

Her finner du Monaco Cola, og andre typer mineralvann. Du finner de også i flere dagligvarebutikker.
 

Gi meg gjerne en tilbakemelding om hva du synes! 

Anniken

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg