Viljestyrken satt på prøve

smågodt priskrig godteri søtsaker candy viljestyrke

Da jeg kom inn på Rema i går kveld satt ansatte på huk og plukket smågodt og istykkerrevne godteposer fra gulvet. Det var glissent i godtehyllene. Tydelig at det hadde vært kaos tidligere på dagen.

Jeg fikk sjokk i går formiddag da Kaayne sendte meg melding om at smågodt kostet 29,90 kr kiloen. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. En del av meg ville bare slippe alt jeg hadde i hendene og løpe til butikken og kaste meg over godsakene. En annen del tenkte: “Hva er dette for noe? Hvordan kan de sette viljestyrken min på en slik prøve? Jeg vil jo ikke spise en kilo av den dritten der.” Men samtidig så ville jeg.

Jeg fortrengte problematikken til Kaayne kom hjem fra jobb med 2 kg smågodt. “Yes! eller.. men.. det er jo ikke bra. Ta det vekk. VEKK! Vi skal ikke ha den dritten der i huset vårt” Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle forholde meg til den gigantiske godteposen som sto på kommoden i gangen. Den skulle hvertfall ikke bli med inn i stua. Det er dessverre kort mellom gangen og stua vår. Og man må passere gangen når man skal på badet. Det ble mistenkelig mange turer på badet i går kveld. Til slutt innså jeg at det måtte sterkere midler til for å holde meg unna den godteposen, så jeg låste den ned i kjellerboden, 7 etasjer under oss. Etter det har jeg ikke sett noe til den og håper det blir lenge til jeg må ned dit.

Anniken

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg