Asiatisk sommer-smoothie

asiatisk smoothie sommer thailand godt oppskrift hvordan lage tilberede nasjonalgastro matblogg matbloggere topplisten

Jeg klarte ikke helt å gi slipp på den deilige pad thaien forrige uke. Vi hadde lime, honning og kokosmelk på kjøkkenet og jeg fikk lyst til å lage en pad thai inspirert smoothie. Den ble supergod!

 

Ingredienser til 2 glass

  • 3-4 dl rismelk eller den typen melk du måtte ha i kjøleskapet.
  • Ca 0,5 dl kokosmelk
  • Frossen ananas, banan og mango. Ønsket mengde avhengig av hvor tykk du vil ha den.
  • 1 ss peanøttsmør
  • 1 ts akasiehonning
  •  Saft fra 1 lime

 

Fremgangsmåte

Mixes i blender eller med stavmixer. Målene er litt unøyaktige fordi jeg liker å smake meg frem når jeg lager smoothie. Jeg liker denne syrlig. Kanskje du foretrekker den søt eller nøttete. Hvis du føler at det blir for mye peanøttkonsistens. kan det hjelpe med mer lime.

Drikkes/spises iskald.

 

Anniken 

 

 

#smoothie #frukt #padthai #thailand #tropisk #sunn #gul #sommerlig #deiligsmoothie #søtt #syrlig #godt #sommerdrikk #sommersmoothie #mellommåltid #dessert #sunndessert

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg