Her drømmer jeg meg bort i vintage, keramikk og oliventre

 

 

I underetasjen der vi bor er det en liten butikk jeg liker skikkelig godt. Er ofte innom og titter. Dere har kanskje sett de lekre fatene jeg brukte da jeg lagte Gallo pinto? De er herfra. Håndlaget i keramikk og oliventre. EvaMia fortjener oppmerksomhet fordi de selger rettferdig produserte kvalitetsprodukter, man kan ha i mange år. 

Når jeg er innom slår jeg som regel av en prat med Marte som driver butikken. Slik har jeg fått vite om konseptet bak interiørskattene. Hun og hennes partner, Marianne, designer produktene og får hjelp til produksjonen av håndverkere i Palestina og Uganda. Grunntanken bak bedriften er rettferdig handel og samarbeid mellom sør og nord. De har kommet i kontakt med sine produsenter, på reiser, bl.a på Vestbredden, der Marte studerte, og er opptatt av at håndverkerne blir lønnet rettferdig. Ønsket deres er å utvide produksjonen til flere land der det er behov for arbeidsplasser. Du kan lese mer om EvaMia her.

Forrige uke flyttet Eirin inn. Hun driver butikken, Evig Vintage med blant annet fantastisk vakre vintage kimonoer og nydelige bohemske kjoler, som får meg til å drømme om varme sommerkvelder. Jeg må nok bare sikre meg en av en av de nydelige kimonoene før jeg forlater Oslo. 

Jeg var på åpningsfesten og tok noen bilder.

 

 


Marte og Eirin

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg