En stor forandring

 

Om ikke lenge skjer det en stor forandring i livet vårt. Vi flytter ut av Oslo til et mindre sted. Heldigvis ikke så veldig langt vekk, men det blir en stor forandring. Vi kommer til å savne Oslo, Grunerløkka og Vulkan helt sykt mye. Men samtidig gleder vi oss veldig til å få god plass, og til å slippe alle hipsterne som henger rett utenfor døra vår til enhver tid. Neidaaa! Vi kommer sikkert til å savne det. Men lyden av fulle folk som roper, eller anleggsarbeidere i store biler som drar tunge jerngjenstander langs asfalten kl 4 om natta, det kommer vi ikke til å savne.

 


Stillhet. Det kommer vi til å få nok av, for der vi skal bo er det dødt i gatene etter kl 16 på en lørdag. Som i en forlatt westernby, blåser det støvballer rundt i veiene. Men det er greit. Vi får nemlig stranden 5 minutters gange unna, og trafikken langt unna. Vi kan sitte på verandaen og drikke kaffen uten å høre på lastebiler som kommer med vareleveringer, eller treningssenteret som spiller dårlig spinningmusikk med åpne vinduer. 

Jeg sier ikke at jeg ikke kommer til å bli lei av gørrkjip stillhet, for det gjør jeg garantert. Jeg har vokst opp i Moss og vet av erfaring at jeg kommer til å bli lei. Uansett, vi flytter dit i mai. Hvertfall for en periode, og håper vi får muligheten til å bo i Oslo igjen senere.

Jeg har bestemt meg for å bruke den neste måneden på å vise dere hva vi kommer til å savne, så jeg kommer til å legge ut noen innlegg om Grunerløkka og Vulkan fremover <3

 

Anniken

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg